Diskusní téma: Lekce 16 - Arduino jako Web Client - I. část
Datum | 28.07.2023 |
---|---|
Vložil | xxxxxxx |
Titulek | Prví zdrojový kód |
Autor vložil zdrojové kódy pomocí javascriptu, podařilo se mi získat pouze první.
#include <Ethernet.h>
#include <SPI.h>
// zde si nastavte svoji unikátní MAC adresu zařízení
// vysvětlení v předchozí lekci
byte mac[] = { 0xDE, 0xAD, 0xBE, 0x7F, 0xFE, 0xED };
// vytvoří objekt EthernetClient s názvem client
EthernetClient client;
void setup()
{
// inicializuje naše síťové zařízení s adresou MAC
Ethernet.begin(mac);
// zapne seriový port
Serial.begin(9600);
// vypíše text
Serial.println("Pripojuji...");
// když se podaří spojení se serverem tak....
// číslo 80 je sdandardní číslo portu pro html
if (client.connect("www.arduino.asp2.cz", 80)) {
// vypíše text na serial monitor
Serial.println("Pripojeni probehlo v poradku");
// odešle požadavek GET na vrácení stránky test.html
// je to text bez html
client.println("GET https://www.arduino.asp2.cz/test.htm HTTP/1.1");
client.println("Host:arduino.asp.2.net");
client.println("Connection: close");
client.println();
// počká 1 vteřinu na výsledek
delay(1000);
// dokud je stánka dostupná...
while(client.available()) {
//...do proměné c zapiš bajt odeslaný ze serveru
char c = client.read();
// vypíše bajt (znak) do SerialMonitoru
Serial.print(c);
}
// .... když už není co číst a stránka není dostupná
// zastav připojení a vypiš na serial "Odpojeno"
client.stop();
client.flush();
Serial.println("\nOdpojeno.");
// když se spojení nepodařilo
}
else {
Serial.println("spojeni se serverem nenavazano...");
}
}
void loop()
{
}
———
Zpět na diskuzi